Karta ubezpieczonego
W placówkach własnych LUX MED do skorzystania z usług medycznych wystarczy jedynie dokument tożsamości ze zdjęciem, bez konieczności okazywania tradycyjnej Karty Ubezpieczonego lub e-Karty.
Karta Ubezpieczonego lub e-Karta będą przydatne do identyfikacji w przypadku korzystania z usług w placówkach współpracujących w miejscowościach, w których LUX MED nie ma placówek własnych. Karta Ubezpieczonego stanowi potwierdzenie objęcia ochroną ubezpieczeniową w zakresie Modułu Ambulatoryjnego.
Karta Ubezpieczonego występuje w dwóch formach:
E-Karta
E-Karta to imienna karta identyfikacyjna udostępniona Ubezpieczonemu za pośrednictwem Portalu Pacjenta LUX MED w formie elektronicznej.
Osoby korzystające z tradycyjnej wersji Portalu (logowanie przez stronę www.luxmed.pl) otrzymują e-Kartę w postaci pliku PDF z opcją wydruku. Osoby korzystające z aplikacji Portal Pacjenta na swoich urządzeniach mobilnych e-Kartę będą miały zawsze pod ręką.
Dzięki e-Karcie Państwa Pracownicy zyskują dodatkowo:
- natychmiastowy dostęp do e-Karty zaraz po wprowadzeniu uprawnień w systemie informatycznym LUX MED, bez konieczności oczekiwania na dostarczenie kart plastikowych;
- w przypadku utraty karty lub zniszczenia - możliwość pobrania dowolnej liczby duplikatów bez konieczności wnioskowania i oczekiwania na ich otrzymanie;
w przypadku zmiany nazwiska lub zakresu świadczeń - automatyczną aktualizację e-Karty po zmianie danych u opiekuna administracyjnego.
Dostęp do e-Karty poprzez Portal Pacjenta można uzyskać po najechaniu kursorem na swoje imię i nazwisko widoczne w prawym górnym rogu Portalu.
Tradycyjna Karta Ubezpieczonego
Tradycyjna Karta Ubezpieczonego wydawana jest dla Umów zawartych do 31.12.2015. Karta ta wysyłana jest bezpośrednio do osoby wyznaczonej do obsługi Umowy z LMG na adres Ubezpieczającego. Termin dostarczenia kart wynosi około 2 tygodnie od daty potwierdzenia wprowadzenia zgłoszenia przez Opiekuna administracyjnego.
Postępowanie w przypadku utraty Karty Ubezpieczonego:
- Zgłoszenie utraty Karty Ubezpieczonego - osoba uprawniona zgłasza fakt utraty Karty do działu kard firmy,
- Pracownik firmy wyznaczony do obsługi kontaktu z LUX MED Ubezpieczenia przesyła prośbę o wydanie duplikatu karty do Opiekuna administracyjnego umowy.
- Nowa Karta Ubezpieczonego zostanie przesłana na adres firmy.