Karta ubezpieczonego

W placówkach własnych LUX MED do skorzystania z usług medycznych wystarczy jedynie dokument tożsamości ze zdjęciem, bez konieczności okazywania tradycyjnej Karty Ubezpieczonego lub e-Karty.

Karta Ubezpieczonego lub e-Karta będą przydatne do identyfikacji w przypadku korzystania z usług w placówkach współpracujących w miejscowościach, w których LUX MED nie ma placówek własnych. Karta Ubezpieczonego stanowi potwierdzenie objęcia ochroną ubezpieczeniową w zakresie Modułu Ambulatoryjnego. 

Karta Ubezpieczonego występuje w dwóch formach:


E-Karta

E-Karta to imienna karta identyfikacyjna udostępniona Ubezpieczonemu za pośrednictwem Portalu Pacjenta LUX MED w formie elektronicznej.

Osoby korzystające z tradycyjnej wersji Portalu (logowanie przez stronę www.luxmed.pl) otrzymują e-Kartę w postaci pliku PDF z opcją wydruku. Osoby korzystające z aplikacji Portal Pacjenta na swoich urządzeniach mobilnych e-Kartę będą miały zawsze pod ręką.

Dzięki e-Karcie Państwa Pracownicy zyskują dodatkowo:

  • natychmiastowy dostęp do e-Karty zaraz po wprowadzeniu uprawnień w systemie informatycznym LUX MED, bez konieczności oczekiwania na dostarczenie kart plastikowych;
  • w przypadku utraty karty lub zniszczenia - możliwość pobrania dowolnej liczby duplikatów bez konieczności wnioskowania i oczekiwania na ich otrzymanie;

w przypadku zmiany nazwiska lub zakresu świadczeń - automatyczną aktualizację e-Karty po zmianie danych u opiekuna administracyjnego.

Dostęp do e-Karty poprzez Portal Pacjenta można uzyskać po najechaniu kursorem na swoje imię i nazwisko widoczne w prawym górnym rogu Portalu.


Tradycyjna Karta Ubezpieczonego

Tradycyjna Karta Ubezpieczonego wydawana jest dla Umów zawartych do 31.12.2015. Karta ta wysyłana jest bezpośrednio do osoby wyznaczonej do obsługi Umowy z LMG na adres Ubezpieczającego. Termin dostarczenia kart wynosi około 2 tygodnie od daty potwierdzenia wprowadzenia zgłoszenia przez Opiekuna administracyjnego. 

Postępowanie w przypadku utraty Karty Ubezpieczonego:

  • Zgłoszenie utraty Karty Ubezpieczonego - osoba uprawniona zgłasza fakt utraty Karty do działu kard firmy,
  • Pracownik firmy wyznaczony do obsługi kontaktu z LUX MED Ubezpieczenia przesyła prośbę o wydanie duplikatu karty do Opiekuna administracyjnego umowy.
  • Nowa Karta Ubezpieczonego zostanie przesłana na adres firmy.