Rosnące tempo życia połączone z coraz większą liczbą wyzwań w życiu zawodowym i prywatnym – dziś wiele ludzi w ten sposób opisuje swoją codzienność. Nie brakuje w niej stresu, który – doświadczany w nadmiarze – negatywnie wpływa na zaangażowanie w pracę i zmniejsza dobrostan współczesnych pracowników. Harmonia w biznesie to program profilaktyczny adresowany do pracodawców i ich pracowników, którego głównym celem jest kompleksowe wsparcie psychologiczne. Sprawdź, co zawiera ta oferta i kiedy warto z niej skorzystać.
Skorzystaj z oferty
Szczegóły
Harmonia w biznesie – co to takiego?
Z raportu Gallupa „The State of the Global Workplace” wynika, że większość współczesnych pracowników to ludzie zestresowani i mało zaangażowani w pracę. Wysoki poziom stresu dotyczy ok. 44% społeczeństwa w skali globalnej, a w Polsce wskaźnik ten wynosi 38%. Nadmiar stresu wiąże się najczęściej z pracą zawodową, w którą w pełni angażuje się zaledwie 14% badanych.[1]
Problem wypalenia zawodowego i przeciążenia został zauważony również przez ustawodawców, czego dowodem jest dyrektywa Parlamentu Europejskiego w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym (work-life balance). Na mocy tego dokumentu zaszły też zmiany w polskim Kodeksie pracy, w którym pojawiły się m.in. dodatkowe dni wolne na opiekę nad dzieckiem oraz zwolnienie z pracy z powodu siły wyższej. Pracodawcy coraz częściej dostrzegają negatywny wpływ rosnącego tempa życia i stresu na swoich pracowników, dlatego starają się na różne sposoby zadbać o ich dobrostan.
Harmonia w biznesie to profilaktyczny program dla przedsiębiorców, którym zależy na dobrym samopoczuciu psychicznym pracowników. Pokazujemy, że problemy psychiczne nie są wstydliwą sprawą, nie powinny więc znajdować się w sferze tabu, a narzędzia do radzenia sobie z nimi mogą być na wyciągnięcie ręki. Oferujemy konkretną pomoc – np. w formie konsultacji psychologicznych – w rozwiązywaniu bieżących problemów oraz utrzymaniu dobrego samopoczucia, które pozwala się rozwijać i osiągać satysfakcjonujące wyniki w pracy.
Harmonia w biznesie – jaki jest zakres oferty?
Harmonia w biznesie to uporządkowany program, który składa się z trzech elementów:
- Analiza – każdy objęty programem pracownik wypełnia ankietę profilaktyczną online. Pracodawca otrzymuje „Raport dla Firmy”, czyli materiał przygotowany na podstawie ogólnych wyników ankiet zawierający statystyki dotyczące występujących w przedsiębiorstwie problemów. Dzięki temu managerowie mogą dowiedzieć się, na jakie problemy swojego zespołu zwrócić szczególną uwagę.
- Edukacja – działania szkoleniowe to przede wszystkim przygotowane w atrakcyjnej formie seminaria/webinaria, czyli wystąpienia organizowane w siedzibie klienta lub zdalnie. Po zajęciach w siedzibie firmy odbywa się dyżur specjalisty (np. psychologa), który trwa 5 godzin.
- Opieka psychologiczna – to usługi z zakresu zdrowia psychicznego, czyli spotkania z psychoterapeutą (psychoterapia indywidualna) oraz telefoniczne wsparcie psychologiczne. W ramach programu pracownicy otrzymują bieżące wsparcie w określeniu kierunku leczenia, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Przeczytaj także: Czym jest trauma i silny stres? Jak sobie poradzić z emocjami związanymi z ostrą reakcją na stres?
Harmonia w biznesie – kiedy warto zgłosić się do programu?
Do programu profilaktycznego Harmonia w biznesie warto się zgłosić gdy:
- firma notuje słabsze wyniki, a ich przyczyną może być spadek motywacji pracowników – profesjonalna analiza pokaże, na które obszary zwracać szczególną uwagę;
- pracodawca zauważa problemy natury psychicznej wśród swoich pracowników, ale nie potrafi ich zidentyfikować, dlatego chce zapewnić swojemu zespołowi profesjonalną pomoc;
- pracodawca chce zainwestować w działania profilaktyczne, aby zapobiec problemom psychicznym takim jak depresja czy zaburzenia nerwicowe – dane WHO wskazują, że na depresję choruje ok. 280 mln ludzi na całym świecie, a w Polsce liczba ta może być wyższa niż 1,5 mln.[2] Choroba to nie tylko bolączka ludzi, lecz także przedsiębiorstw, które tracą wielu świetnych specjalistów z powodu długotrwałych zwolnień lekarskich;
- pracodawca chce się wyróżnić na tle konkurencji, oferując ten wyjątkowy benefit – firmy, które kompleksowo dbają o zdrowie swoich pracowników, są postrzegane jako bardziej przyjazne.
Jak przygotować się do uczestnictwa w programie Harmonia w biznesie?
Harmonia w biznesie wymaga jedynie zgłoszenia firmy do udziału w programie na adres e-mail: sprzedaz@luxmed.pl. Pracodawca już na etapie zgłoszenia może napisać, jakie problemy dostrzega w swoim zespole oraz jakie są jego oczekiwania w związku z proponowanymi działaniami profilaktycznymi.
W kolejnych wiadomościach zostaną przedstawione szczegóły oferty i jej cena. Wdrożenie programu wymaga również zaprezentowania nowego benefitu pracownikom firmy.
Co daje uczestnictwo w programie Harmonia w biznesie?
Harmonia w biznesie to program profilaktyczny, którego celem jest przede wszystkim zapobieganie problemom psychicznym (depresji, zaburzeniom nerwicowym itd.) wśród pracowników. Osoby, które mogą swobodnie korzystać z pomocy psychologicznej i wiedzą, że nie będą z tego powodu piętnowane:
- chętniej szukają źródła swoich problemów i sposobów, by sobie z nimi poradzić;
- łatwiej dochodzą do równowagi psychicznej;
- umacniają poczucie własnej wartości, dzięki któremu mogą uwolnić swój zawodowy potencjał;
- stają się bardziej zadowolone z życia, a ich entuzjazm przekłada się na wykonywane obowiązki;
- są bardziej zmotywowane do pracy i osiągają lepsze wyniki.
Przeczytaj także: Hejt – jak sobie z nim radzić?
[1] https://www.gallup.com/workplace/349484/state-of-the-global-workplace.aspx
[2]https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1540480%2Cdepresja-bedzie-najczesciej-wystepujaca-choroba-na-swiecie-who-podaje-dane
Skorzystaj z oferty