Healthy_cities_logo.png
O Healthy Cities

Wyzwanie Healthy Cities propaguje ideę podejmowania aktywności fizycznej, którą da się przeliczyć na kroki. Zalecane jest wykonanie minimum 6 tys. kroków dziennie. W efekcie można zadbać o swoją kondycję, lepsze zdrowie, przyszłość planety, ale także rywalizować z innymi Uczestnikami. 

Grupa LUX MED inicjując wyzwanie, kierowała się hasłem „nie ma zdrowego człowieka bez zdrowego środowiska”.  Akcja jest inicjatywą o charakterze proekologicznym i prozdrowotnym.

Fakty

60% ludności Polski (dane GUS, X 2021) mieszka w miastach. Mimo licznych korzyści, jakie swoim mieszkańcom oferują obszary zurbanizowane, to właśnie w miastach znacznie szybciej rośnie odsetek osób chorujących przewlekle. Projekt Healthy Cities udowadnia, że przestrzeń miejska może być doskonałym miejscem realizowania aktywności fizycznych i dbania o zdrowie.

Healthy Cities 2024

Zakończyliśmy czwartą edycję wyzwania Healthy Cities promującego aktywność fizyczną dla zdrowia i planety. W ramach podziękowania za aktywne promowanie zdrowego stylu życia i troskę o środowisko zwycięskie miasta i zespoły Grupy LUX MED otrzymają zielony budżet o łącznej wartości 90 tys. złotych na wsparcie proekologicznych i społecznych inicjatyw. Trzy zwycięskie firmy obejmą patronatem rewitalizację torfowisk, kluczowych dla funkcjonowania ekosystemów. Dodatkowo w imieniu każdej osoby biorącej udział w wyzwaniu Grupa LUX MED posadzi drzewo.

15 286

uczestników wyzwania Healthy Cities i posadzonych drzew

ludek mezczyzna grupa-01.png

Ranking miast

I miejsce – 30 000 PLN: Jaworzno


II miejsce – 20 000 PLN: Jastrzębie-Zdrój


III miejsce – 10 000 PLN: Sopot


Wyróżnienie dla największego zespołu w kategorii miasta: Warszawa - 1670 uczestników

Ranking firm

I miejsce w kategorii do 500 pracowników/-czek: PROGRESS Polska Kancelaria Brokerska Sp. z o.o. – obejmie Patronatem torfowisko w Kampinoskim Parku Narodowym.


I miejsce w kategorii 501-5000 pracowników/-czek: Mota-Engil Central Europe S.A. – obejmie Patronatem Bagna Wasilkowo i Górniańskich Łąk.


I miejsce w kategorii powyżej 5001 pracowników/-czek: Solidarność VWP – obejmie Patronatem Użytek ekologiczny „Przemkowskie Bagno”.


Wyróżnienie dla największego zespołu w kategorii firmy: Radio 357 – 2096 uczestników

Ranking zespołów Grupy LUX MED

I miejsce – 15 000 PLN: zespół Hop Hop Hop DSB


II miejsce – 10 000 PLN: zespół Gang Miku


III miejsce – 5 000 PLN: zespół Fit Analytics


Wyróżnienie dla największego zespołu w kategorii zespoły Grupy LUX MED: LUX MED Diagnostyka Team – 65 uczestników

Dlaczego torfowiska są ważne?

  • są ekosystemami niezbędnymi dla funkcjonowania naszej planety 
  • chociaż zajmują tylko 3% powierzchni Ziemi, magazynują prawie 30% węgla
  • utrzymanie torfowisk w dobrym stanie to gwarancja, że nie staną się kolejnym źródłem emisji gazów cieplarnianych przyczyniających się do globalnego ocieplenia klimatu
  • jako naturalny zbiornik retencyjny mogą ograniczać skutki suszy oraz ryzyko zarówno powodzi, jak i pożarów
  • są siedliskiem dla wielu gatunków roślin i zwierząt
ReGeneracja_post_1.png
ReGeneracja_post_2.png
ReGeneracja_post_3.png

Podsumowanie wyzwania Healthy Cities 2024

Okładka_zmiana.png

Bajka edukacyjna dla dzieci „Na zdrowie!”

„Na zdrowie” to bajka przeznaczona dla dzieci w wieku 7–9 lat, której cele to zachęcanie dzieci do podejmowania aktywności fizycznej i prowadzenia zdrowego trybu życia oraz edukacja w zakresie identyfikowania i nazywania podstawowych emocji.

Oprócz samej bajki publikacja zawiera również treści merytoryczne, które ułatwiają rodzicom i nauczycielom pracę z tekstem oraz podpowiadają im, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, czym jest zdrowie i dlaczego warto o nie dbać między innymi poprzez aktywność fizyczną.

Projekt powstał we współpracy z Fundacją Zaczytani.org

Bajka dostępna jest bezpłatnie w formie e-booka i audiobooka:

O aplikacji

W aplikacji znajdziesz

2test_b.png

Aplikacja Healthy Cities Polska

Healthy Cities Polska to serce wyzwania Healthy Cities. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna dla każdego uczestnika wyzwania.

Głównym celem aplikacji jest dostarczanie użytkownikom informacji o tym, ile zrobili kroków, jak systematycznie je robią oraz jak wypadają na tle innych grup i innych uczestników wyzwania. Tym samym – celem korzystania z aplikacji jest zwrócenie uwagi uczestników na systematyczny ruch i zmiana nawyków.

3test_b.png

Aplikacja Healthy Cities Polska

W aplikacji znajdziesz:

  • codzienne, tygodniowe i miesięczne wyniki,
  • rankingi,
  • czaty grupowe i kanał nadawczy Healthy Cities,
  • odznaki,
  • artykuły i inne materiały edukacyjne.

na smartfonie

na komputerze

1test_b.png

Pobierz aplikację

Kliknij w ikonę sklepu i pobierz aplikcję na swój smartfon

google_store_badge.pngapple_store_badge.svg
Google Play.png

Pobierz aplikację

Zeskanuj QR kod i pobierz aplikację na swój telefon


Ruch to zdrowie

Chodzenie to najprostsza forma aktywności fizycznej, która przynosi bardzo korzystne efekty dla naszego zdrowia i samopoczucia.

Korzyści dla zdrowia psychicznego:

  • poprawia nastrój i samopoczucie
  • polepsza jakość snu
  • poprawia zdolność do lepszej koncentracji, uczenia się i zapamiętywania
  • pomaga w walce z depresją
  • obniża poziomu lęku i niepokoju
  • zwiększa pewność siebie


Inne korzyści zdrowotne wynikające z chodzenia:

  • opóźnienie starzenia się i powstawania chorób neurodegeneracyjnych
  • poprawa funkcji poznawczych
  • obniżenie stopnia zapadalności na wiele chorób (m.in. cukrzyca, nowotwór, udar, choroby układu krążenia i mięśniowo-szkieletowego)
  • wzmocnienie odporności
  • redukcja wagi, poprawa siły mięśni i wydolności
  • pozytywny wpływ na płodność
  • lepsze trawienie
  • zapobieganie i redukcja wad postawy

A jeśli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z porad Mistrza Olimpijskiego Kajetana Duszyńskiego


Polityka prywatności



Zobacz nas w Social Media

Pozostajemy otwarci na Państwa pytania

koperta-01.png

Joanna Węgrzynowska

Managerka ds. ESG
Departament Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju

koperta-01.png

Anna Kaniewska Tavares

Koordynatorka ds. Akcji Społecznych
Departament Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju