Raport „Z Pacjentem na jego ścieżce do zdrowia. System doskonalenia doświadczeń Pacjenta w Grupie LUX MED”

12.03.2025

Jaki jest związek między jakością doświadczeń Pacjentów a ich zdrowiem? Jak wygląda dostępność kadry medycznej w Polsce i w innych krajach?

Jakie potrzeby Pacjentów najsilniej wpływają na satysfakcję z prywatnej opieki medycznej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w raporcie „Z Pacjentem na jego ścieżce do zdrowia”.


Raport dostępny jest w wersji polskiej i angielskiej:


Pobierz raport

Download report

Raport z Pacjentem na jego ścieżce - okladka.jpg

Opinie Pacjentów LUX MED wyznaczają kierunek rozwoju

Dobra opieka medyczna musi opierać się zarówno na skutecznym leczeniu, jak i trosce o dobre doświadczenia Pacjentów. Oba te aspekty – mimo że pozornie rozłączne – są ze sobą ściśle powiązane. Zadowoleni Pacjenci są bardziej skłonni przestrzegać zaleceń, zdrowieją szybciej i rzadziej wracają po dodatkowe konsultacje (patrz rozdział Zadowolony Pacjent to zdrowszy Pacjent), na czym korzystają i oni sami, i cały system ochrony zdrowia.

Właśnie dlatego w Grupie LUX MED opinie Pacjentów są najważniejszym drogowskazem rozwoju. Ze świadomością ich ogromnej wagi, dokładamy wszelkich starań, by jak najlepiej poznać potrzeby Pacjentów i na nie odpowiadać.

System badania opinii i doskonalenia doświadczeń Pacjenta

W raporcie „Z Pacjentem na jego ścieżce do zdrowia” prezentujemy nasz wszechstronny system badania opinii Pacjentów (patrz rozdział Słuchamy i wyciągamy wnioski) oraz omawiamy szerokie spektrum działań, które podejmujemy w odpowiedzi na potrzeby Pacjentów (patrz rozdział Działamy). Przedstawiamy w nim również wybrane wyniki badań, w których sprawdziliśmy m.in. jak emocje oceniających nas Pacjentów przekładają się na wskaźnik polecalności NPS (Net Promoter Score, ang. Wskaźnik Polecalności Netto, patrz rozdział Dlaczego Promotorzy Polecają, a Krytycy odradzają?) oraz które momenty w całym cyklu opieki najsilniej wpływają na satysfakcję Pacjentów (patrz rozdział Gdy Pacjent jest chory i szuka pomocy).

Komunikacja z Pacjentami motorem praktycznych zmian

Odsłaniamy też nieco kulisy naszej pracy z informacją zwrotną od Pacjentów – zarówno w obszarze komunikacji z Pacjentami na temat ich doświadczeń, jak również zaangażowania Pracowników w tworzenie lepszej rzeczywistości dla tych, którym pomagamy (patrz rozdział Razem tworzymy przyjazne Pacjentowi otoczenie).

Poznaj szczegóły raportu

Mamy nadzieję, że nasza publikacja będzie ciekawą lekturą zarówno dla specjalistów z branży Patient Experience, jak i naszych Pacjentów. Chcielibyśmy, by wiedza i doświadczenie, którym dzielimy się w raporcie przyczyniły się do wzmacniania modelu opieki medycznej, w którym leczenie nierozerwalnie łączy się z troską o całość doświadczeń.

Wszystkie artykuły i poradniki